یکی از انواع روش های زیبایی که امروزه طرفداران بسیاری به خصوص بانوان را به خود جذب کرده است، کاشت ابرو و همینطور کاشت مژه می باشد.
 
افراد بسیاری هستند که به دلیل کم پشت بودن ابرو و مژه های خود و یا حتی خوش فرم نبودن آن، اقدام به انجام روش های گوناگونی مانند کاشت میکنند.

در این گزارش کارشناسان ما در کلینیک زیبایی ایران نوین سعی کرده اند تا شما عزیزان را با روش های کاشت ابرو و مژه بیشتر آشنا کنند. با ما همراه باشید.
 

کاشت مژه چیست؟

با کاشت مژه می توانید تنها از طریق اضافه کردن چند رشته موی طبیعی، مژه هایی با اندازه دلخواه داشته باشید. در حالی که جراحی پیوند مژه در اصل برای افراد مبتلا به بیماری هایی مانند بیماری های مادرزادی، سرطان و یا افرادی که دچار سوختگی شده اند طراحی شده است، بیش از هشتاد درصد از این نوع جراحی زیبایی استفاده می شود. امروزه افراد زیادی به دلیل عوارض اکستنشن مژه، هزینه کاشت مژه دائمی را می پذیرند.

از بین رفتن مژه ها می تواند به علت ژنتیک، بیماری های پوستی و شرایط خاص پزشکی مانند مصرف دارو و شیمی درمانی باشد. امروزه بسیاری از زنان به راحتی عمل جراحی و هزینه کاشت مژه را قبول کرده و حاضر به کاشت مژه های دائمی هستند، که باید گفت استفاده بیش از حد از اکستنشن مژه نیز می تواند به مژه های طبیعی شما آسیب برساند.
 

هزینه کاشت مژه و ابرو

مزایای روش کاشت مژه طبیعی

در این روش جراح از موهای مصنوعی استفاده نمی کند بلکه از موهای پس سر و یا گردن استفاده می کند. پس از جراحی پیوند، بیمار ممکن است دچار تورم ملایم چشم و صورت شود که در عرض چند روز از بین خواهد رفت.

تنها سه تا چهار روز زمان لازم است تا مژه ها در جای خود قرار گیرند و به طور کامل پیوند بخورند. در عرض دو تا سه هفته زمان لازم تا نتیجه مشخص شود و پس از ۱۲ ماه مژه ها به طور طبیعی شروع به رشد به طور مداوم می کنند و نتیجه زیبایی نهایی به دست می آید.

معمولا مژه هایی که آسیب دیده اند، پس از ترمیم در صورتی که مشکل دیگری نباشد باید در حدود ۶ تا ۱۲ ماه دوباره رشد کنند. اگر آسیب مژه ها به صورت دائمی باشد می توانید با جایگزین کردن مژه های جدید آسیب دیدگی آن ها را از بین ببرید که به عمل جراحی دوباره نیاز است.

از آن جایی که مژه ها از موهای سر و یا گردن گرفته شده است، درست همان طور که در سر به طور مداوم رشد می کند، در مژه نیز رشد خود را دارند. بنابراین بیماران باید مژه های خود را تمیز کنند و به طور مداوم آن ها را کوتاه کنند تا با مژه های طبیعی خودشان هم اندازه باشد.


هزینه کاشت مژه

هزینه کاشت مژه دائمی بستگی به تعداد پیوندهای کاشت داشته و معمولا متفاوت است. این عمل جراحی تحت بی حسی موضعی انجام می شود و میانگین قیمت آن ها بسته به میزان موهای پیوند زده شده در جراحی دارد. همچنین مراقبت های پزشکی آن که شامل کوتاه کردن و دیگر فعالیت های پزشکی می شود نیز سالانه مبلغی را شامل می شود.
 

معایب کاشت مژه در آرایشگاه

معمولا داشتن مژه های بلند و زیبا برای خانم ها اهمیت زیادی دارد، برای داشتن چنین مژه اقدام به کاشت می نمایند، کاشت مژه ای که در آرایشگاه های زنانه انجام می شود بسیار خطرناک و موقتی است، این روش کاشت در آرایشگاه ها به این صورت است که یک دسته مژه با چسبی مخصوص در جلوی پلک کاشته شده تا کمبود مژه را برطرف کند، این روش عوارض بسیار خطر ناکی از جمله افتادگی پلک، قرمزی چشم و در زمان کندن آن هم مشکل ریزش مژه طبیعی فرد را نیز به همراه دارد تنها مزیت کاشت مژه در آرایشگاه هزینه آن است که نسبت به کاشت مژه در کلینک بسیار کمتر است.


مزایا کاشت مژه و هزینه آن

انتخاب کلینیک کاشت مژه

برای کاشت مژه باید کلینیکی را انتخاب نمایید که از لحاظ تجهیزات و مهارت جراحان مورد تایید باشند و برای انجام چنین عمل سختی تجربه کافی داشته باشند. عمل کاشت مژه چون در قسمت بسیار حساسی انجام می شود بهتر است قبل از هر چیز با افرادی که کاشت مژه انجام داده اند مشورت نمایید و نکات مهم درباره شرایط قبل و بعد از جراحی را بدانید.


توصیه های بعد از کاشت مژه

  • برای جلوگیری از خارش محل جراحی کاشت مژه ، بهتر است از کمپرس های سرد، پماد چشم و داروی ضد درد به توصیه پزشک استفاده کنید.
  • * استفاده از چشم بند خواب برای جلوگیری از خارش ناگهانی در هنگام خوابیدن
  • * بانداژ چشم را تا ۲۴ ساعت بعد از عمل باز نکنید.
  • * چرب کردن مژه ها با روغن مژه
  • * تا یک هفته بعد از عمل از آرایش کردن خودداری کنید و محل کاشت مژه را تمیز نگهدارید


کاشت ابرو چیست؟

کاشت ابروی بانوان یکی از چالش برانگیزترین روشهای زیبایی است، که اگر توسط کارشناسان صورت گیرد می تواند نتایج چشمگیری را ایجاد کند. کاشت ابرو را می توان بوسیله تکنیک های FUE یا FUG انجام داد، اما مهمتر از همه برای اینکار نیاز به ایجاد دقیق نواحی گیرنده موها می باشد که جهت و زاویه رشد موها را تعیین می کند.


چرا پیوند ابرو؟

روش های دیگری هم برای پر نشان دادن ابروها وجود دارند مانند تتو یا آرایش روزانه؛ اما این روش ها دارای نقاط ضعفی هستند که یکی از این نقاط ضعف آنست که آنها راه حلی طبیعی برای مشکل شما نمی باشند. در یک پیوند ابرو، موها مستقیما از سر شما گرفته می شود؛ بنابراین موها دائمی بوده و تا جاییکه ممکن است به ابروهای دلخواه بیمار نزدیک می باشد.
یکی دیگر از مزایای کاشت ابروی بانوان آنست که این روش تقریبا بدون درد بوده و چه تمام ابرو و یا تنها قسمتی از آن پیوند زده شود، بهبودی کامل تنها ۵ الی ۷ روز طول خواهد کشید. میزان رشد موهای پیوند زده شده در این روش بسیار بالاست، اگرچه گاهی بیماران پیوند دومی را هم جهت تراکم بیشتر موها انتخاب می کنند.
 

کاشت ابرو و مزایای آن

روش کاشت ابروی بانوان

یکی از مهمترین جنبه های کاشت ابروی بانوان ، سادگی روش انجام این کار است. با توجه به میزان کاشت مویی که می خواهید انجام دهید، مقدار کمی ترمیم برای پوشش زخم و یا بازسازی کامل ابروهای ضخیم، با این روش می توان ۵۰ تا ۴۰۰ پیوند در هر ابرو انجام داد که هر پیوند شامل یک یا دو تار مو است.

اولین قدم برای کاشت ابرو، طراحی ابرو می باشد که پزشک باید از منظر زیبایی شناسی و ظاهر طبیعی مدل ابروها را مشخص کند.  برای اکثر بیماران از داروی آرامبخش استفاده شده و پس از آن بی حسی با استفاده از Wand  (یک دستگاه کامپیوتری که هر حسی را به حداقل می رساند) تزریق شده و عمل پیوند ابرو بدون هیچ مشکل و دردی انجام خواهد گرفت.

برای موهای اهدا کننده معمولا از موهای پشت سر و با استفاده از تکنیک FUG یا FUE استفاده شده و تصمیم گیری درباره تکنیک انتخابی توسط پزشک صورت می گیرد.
 

هزینه کاشت ابرو چقدر است؟

قیمت کاشت ابرو با توجه به موارد مختلفی متفاوت می باشد. برای مثال نوع تکنیک به کار رفته در کاشت ابرو، نوع کاشت ابرو، کلینیک مورد نظر، مدت انجام عمل کاشت و ... از عوامل تاثیرگذار در هزینه کاشت ابرو می باشند.
 

سخن پایانی

در این گزارش با روش های کاشت ابرو و و همینطور کاشت مژه، مزایا آن، کاربردها و همچنین عوامل تاثیرگذار در قیمت کاشت ابرو و مژه نیز آشنا شدید و دریافتید برای انجام هر یک از روش های زیبایی، پوست و مو بهتر است به کلینیک های تخصصی پوست و مو مراجعه کنید.

یکی از این کلینیک ها، کلینیک ایران نوین (www.irannovinclinic.com) بوده که علاوه بر کاشت ابرو و مژه، دارای دیگر خدماتی همچون کاشت مو، لیزر موهای زائد، جوانسازی، تناسب اندام و دیگر خدمات زیبایی بوده که توسط متخصصین مجرب و با قیمت مناسب انجام می شود.